Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

... s politickou příslušností

Rozhodla jsem se kandidovat do zastupitelstva naší obce a zjistila jsem, že jsem z 5 kandidátek jediný exot, který je členem nějaké strany. 

            Už tři roky jsem doma s dětmi. Je to krásné období a užívám si každou minutu s nimi, i když mě zrovna dcera poblinká nebo syn onemocní. Mateřství hodně změnilo můj pohled na svět. Člověk si víc váží jakékoliv příležitosti něco s dětmi podniknout a jakákoliv akce či návštěva přátel jej nakopne na mnoho dalších dní krásné, přesto poněkud monotónní rutiny. Víc se přemýšlí a tím pádem i kritizuje. To ale umí každý a celkově to nikomu nepomůže. Jsem zastáncem toho, že chci-li něco změnit, musím začít u sebe. Třeba se pak někdo inspiruje. S blížícími se volbami jsem proto měla jasno - zkusím kandidovat do zastupitelstva.

            Dalším (pro mě naprosto logickým) krokem bylo zvolit si stranu, díky níž dám okolí najevo, jaké jsou mé hodnoty a hlavně jaké chování ode mě mohou očekávat. Velice mě překvapilo, že u nás v obci takto smýšlím jediná. Ba co víc, pomalu v celém okrese. Jsou lidé tak moc otrávení politikou? Je politická příslušnost už něco zastaralého, nežádoucího až škodlivého? Jsem nenormální?

            Když jsem oznámila mé mamce své záměry jít do strany, čekal mě další šok. "Neblbni! Budeš muset platit šílené měsíční příspěvky! Budeš otrokem kompromisů! Nic dobrého tě nečeká! Ty ses fakt už kompletně zbláznila!" I když jsem na mateřské, 50 Kč ročně mi přijde méně než symbolické. Mé očekávání bylo i víc než mnohonásobně překročeno, protože jsem získala podporu, o které jsem ani nesnila. Jako bonus dokonce i spoustu nových přátel a vzájemnou výpomocí jsem nadšená. Necítím se být součástí stáda a rozhodnutí v žádném případě nelituji. Opomenu-li totiž zmiňovanou nečitelnost nestraníků, nikdo člověku nezaručí, že tito apolitici si nebudou "chtít nakrást" a opravdu jen chtějí zastupovat zájmy občanů. Jedinou výhodu spatřuji v tom, že případné skandály padnou na hlavu konkrétních lidí a ne celé skupiny. Jenže takto se postupně zase jen rozroste skupina "těch nestraníků", kteří jsou jen zkorumpovaní. Koho pak tedy budeme volit?

            Takže to měním, nejsem exot, jsem "ta normální" s politickou příslušností.

Autor: Jitka Fialová | pondělí 15.9.2014 22:51 | karma článku: 10,88 | přečteno: 418x
  • Další články autora

Jitka Fialová

Nemít na benzín nevadí, nemít na jídlo nevadí, nemít vložky – jooo, to vadí

Za menstruační potřeby dám měsíčně zhruba 150 korun, za zálohu na elektřinu od září 5500 Kč. Z toho mi jednoduchou matematikou vychází, že Pirátům hrabe.

17.8.2022 v 17:26 | Karma: 45,73 | Přečteno: 9617x | Diskuse| Společnost

Jitka Fialová

Češtinářka hlavně selhala jako profesionální pedagog

Souhlasím s výpovědí pro kolegyni učitelku Martinu Bednářovou z Prahy 6. Selhala v tom hlavním, učit děti přemýšlet a být v tomto nezávislý profesionál.

18.4.2022 v 15:16 | Karma: 43,74 | Přečteno: 12184x | Diskuse| Společnost

Jitka Fialová

Hoaxy o vlastizrádných europoslancích

Jako mor se internetem šíří zaručené informace o tom, jak hned 12 europoslanců hlasovalo pro uvalení sankcí na ČR za nepřijímání migrantů. Pravda je ale úplně někde jinde.

12.7.2017 v 11:33 | Karma: 31,57 | Přečteno: 7435x | Diskuse| Politika

Jitka Fialová

Aktuální zprávy z Norska – 2 zachráněné děti a nespočet dalších v ohrožení

Kdo sleduje dění v Norsku ohledně barnevernetu, musí si připadat jak na pěší túře mezi fjordy - v zimě, kdy je světlo vzácnost. Podobné bude i mé aktuální zpravodajství.

7.11.2016 v 11:07 | Karma: 30,41 | Přečteno: 1678x | Diskuse| Společnost

Jitka Fialová

Konec stáčených kilometrů v Čechách?

Dělá ČR něco proti podvodům se stáčenými kilometry? Řeší se tato problematika na úrovni EU? ANO a velmi intenzivně.

18.10.2016 v 11:31 | Karma: 17,01 | Přečteno: 709x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3038x
Holka ze vsi.