Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a14r40o91s98l34a30v13a 40K16a81n97i20o66k79o55v69á 7962519702707

Protesty proti norské péči o dítě: - Ministerstvo - vezmeme to vážně - http://www.vg.no/nyheter/utenriks/internasjonal-politikk/departementet-om-protester-mot-norsk-barnevern-tar-det-paa-alvor/a/23616623/

Je tam skvělá diskuse

0/0
14.2.2016 23:37

J35a64r95o88s33l89a39v89a 41K87a83n28i25o45k14o33v19á 7982379552717

Lépe pomáhat dětem, než napravovat dospělé - http://www.adressa.no/meninger/kronikker/2016/02/09/Bedre-%C3%A5-hjelpe-barn-enn-%C3%A5-reparere-voksne-12131481.ece

""Příkaz k odebrání do péče by měl být až POSLEDNÍM řešením, a než k němu dojde, musí se CPS snažit nejdřív hledat různá opatření podpory.

Potřebuje-li dítě zvláštní péči, tak aby nedošlo k odebrání do CPS, je třeba hledat náhradní pečovatele V RODINĚ dítěte a úzkém okolí.. "

+1/0
14.2.2016 17:18

M14a75r85t27i83n 83P57r28á64š25e31k 8165351690483

Norsko, velmoc systémového týrání dítěte...

+6/0
14.2.2016 17:02

M43a12r75t44i90n 23P98r28á96š78e94k 8305741310593

KARMA..

+6/0
14.2.2016 17:01

I96v23a24n98a 31M88e19l71k48u15s80o70v76á 4716618226882

Neuvěřitelné čtení. Mám obavu, že tuhle zrůdnou instituci nám sem chce zavléci soudružka Marxová s přispěním Norských fondů. Braňme naše děti.

+6/−1
14.2.2016 12:16

L75u64d88m17i33l92a 63Š57i14n57d88e47l88á63ř81o96v14á 7272186902351

Tuto zrůdnou instituci již tady máme - OSPOD, orgán sociálně právní ochrany dětí. Dělá podobné věci, akorát se o tom tolik nepíše...

+4/0
14.2.2016 15:26
Foto

H47a59n33a 39V36l38k20o51v32á 9555444662154

Co tím přesně myslíte, paní Šindelářová?

A máte nějakou vlastní představu o systému ochrany dětí?

0/−2
14.2.2016 16:32
Foto

F53r20a41n52t73i30š60e50k 27K40š30í34r 2589516985

O ochranu dětí se musí starat vždy rodina, včetně té rozšířené a pak to může být, na základě nějakých dohod, nebo smluv, kdokoliv. Časem by se určitě přišlo na nějaký optimální způsob, který by hájil přirozená práva dítěte lépe, než jakýkoliv umělý konstrukt dneška.

+5/0
14.2.2016 17:37

J73a71r53o53s30l62a37v15a 64K76a95n63i53o16k81o11v53á 7792839202717

Ano, a především - nejednat s rodiči stylem - presumpce viny !

+3/0
14.2.2016 17:43
Foto

H64a61n53a 86V40l84k30o28v13á 9155774862214

No, v mém okolí mám s OSPODEM spíše opačné zkušenosti....

A co se týká tohoto konkrétního případu, pane Kšíre - tam bylo dlouho dítě u psychicky nemocné matky, evidentně neschopné se o ně řádně starat. Jak byste to řešil vy? Když ta širší rodina taky nefungovala a dítě běhalo nad ránem po ulici v plenkách?

0/0
14.2.2016 17:47
Foto

J76a60n12a 90M46a51j25o14v76á 4745772666163

Taky mám s OSPOD osobní zkušenosti hodně špatné a jakkoliv si myslím, že to nebylo ze zlé vůle, komplikuje to často život tak, že se přistihuji s názorovou shodou s Františkem Kšírem, což se mi často nestává.

O děti se dle mne má postarat rodina. Užší nebo širší. Intervence státu nemají vysokou efektivitu a nakonec celou situaci stejně rozhodnou děti - takže čím dřív by tak učinily, tím lépe pro ně.

+4/0
14.2.2016 18:05
Foto

F43r45a39n76t53i74š40e36k 19K19š10í66r 2889776175

Je to vždy o tom, že tvrdím, že násilí není vhodný způsob při organizování lidské společnosti. Mnoho lidí mně v určitých oblastech, které se jich dotýkají, nebo s nimi mají své zkušenosti, dávají za pravdu, ale ti samí lidé pak v jiných situacích, mají pocit, že více státního násilí by daný problém vyřešilo. Jenže z dlouhodobého hlediska, pokud začneme násilím organizovat lidem jejich nenásilný život, dostaneme prakticky vždy opak toho čeho jsme chtěli dosáhnout.

To je i případ řešení dětských práv a jejich ochrana. Na začátku byl jako vždy dobrý úmysl, ale výsledkem je více a více rodin a dětí, kterým systém chce pomoci tak, že jim v reálu ubližuje.

+2/0
14.2.2016 18:16
Foto

J86a61n70a 28M76a42j39o30v98á 4615432416933

V řadě případů (školství atd.) s Vámi nesouhlasím, byť současný stav se mi nelíbí, Váš přístup je pro mne příliš radikální a (v případě školství) mám pocit, že už současné rozvolnění pravidel vede do....kytek.

Ale to, že rodina je nedotknutelná vnímám jako základ všeho. A o tom, že současný systém dokáže neskutečně ničit všechny zúčastněné je fakt. Háček je v tom, že když (v dobré vůli pomoci dětem) způsobí rozkol dospělých či vztahový kolaps, dětem to nepomůže.

+2/0
14.2.2016 18:26
Foto

H66a87n85a 74V29l34k50o84v87á 9355614122554

Myslím, že u nás jeto podobně jako u norského Barnevernetu - stovky místních pracovišť a na každém jiný přístup - tu odebírají děti jako na běžícím páse, někde pracují s rodinou a jinde (denně se stýkám s dětmi a učitelkami městské části, kde bydlí jak bohatá vrstva - jedna škola - tak sociální případy - jiné školy - a také Praktická škola, kam dříve spadaly i ty zanedbané sociální případy) prostě nechají věci dojít tak daleko až se stane nějaký velký průšvih (např. mediálně známý chlapec s připínáčky...matka z Kuřimské kauzy zase pracovala jako asistentka u jednoho přednášejícího pedagoga, který její děti považoval za "dobře zvládnuté...) .

S ohledem na tyto zkušenosti si nemyslím, že by péči o všechny děti zvládala byť i širší rodina. Velmi častým fenoménem sice je, že děti si berou příbuzní do pěstounské péče, mnohdy se ale jedná o "papírový" krok, kdy celá rodina žije pod jednou střechou a navíc mají ten pěstounský příspěvek....

To, že dětem je cítit po cigaretách i gumová plavecká čepice považuji pouze za zanedbatelný znak věcí příštích.

Jedná se děti, kde je alkoholismus rodičů na denním pořádku, žijí na ubytovnách, nenosí pomůcky, neplatí příspěvky, nemají svačiny, obědy...přestože příspěvky od státu si pravidelně vybírají. mnohé děti mají neurologické či psychiatrické diagnózy jen proto, že se jim prostě nikdo nevěnuje. tak berou prášky aby ve škole byly klidnější. Mnohé se narodily s abstinenčními příznaky.

Na městské části, kde působím, mají sociální pracovnice tolik práce, že chodí pouze na "ohlášené návštěvy" a děti odebírají až když je pozdě. Sociální pracovnice z případu s připínáčky byla souzená a dostala podmínku....

Chápu Váš pohled, že zodpovědnost je na rodiči. Já však denně vídám děti rodičů, kteří nejsou schopni nést zodpovědnost ani sami za sebe.

+1/0
14.2.2016 18:34
Foto

J83a67n50a 11M33a56j72o18v27á 4245132586883

A já znám osobně nejspíš víc než desítků takových, kterým soudy a sociálka tak zasahují do života, že to nezvládají, rozpadají se jim vztahy, odmítají péči o děti o které se starat chtěli, protože je to "jako u blbých".

Sama se občas cítím být rukojmím systému a to prostě v pořádku není. Minulý týden se takto rozpadl vztah lidí, s nimiž jsem v kontaktu - neustáli tlak neustálých kontrol, návštěv, soudů a posudků a nutnost neustále vystavovat dítě "v jeho zájmu" situacím, které ani ono nechtělo. Co s ním(dítětem bude teď, ví jen "ten nahoře". Dobrý život to spíše nebude. A stačilo jim dát pokoj.

+2/0
14.2.2016 18:51
Foto

H72a14n24a 40V25l19k42o46v69á 9315334342464

Asi to bude tím, co jsem psala výše - stovky pracovišť a každé s jinými lidskými kvalitami nebo rezervami....

V porovnání našich dvou zkušeností, paní Majová, to bude i tím, že vy žijete zřejmě (jak jsem pochopila) v poklidném moravském městečku, kdežto já působím uprostřed druhého největšího města v republice. A tady se ty "socky" (s prominutím) kumulují na více místech, nicméně spadají pod jeden OSPOD. Tato zkušenost je nepřenositelná.

0/0
14.2.2016 19:12
Foto

H64a37n31a 97V36l19k25o31v58á 9705784962384

Nechci aby to vyznělo arogantně, paní Jano. Chápu, že máte zkušenost se zásahy OSPODU do rodinných vztahů. Ale někde je ten dohled prostě potřeba - od té doby ( horizont 10 let) co jsem důsledně začala upozorňovat učitelky na opakující se podlitiny na tělech některých dětí, se jejich výskyt markantně snížil. Otázkou je, jestli teď v těchto případech rodiče z plavání neomlouvají...

0/0
14.2.2016 19:36
Foto

J85a67n84a 48M72a81j25o40v60á 4455692576203

není to arogantní...jen...naivní. Ne ze zlé vůle - jen z nezkušenosti.

Ale to by bylo na dlouho a ani to sem (na blog jako celek) nepatří.

+1/0
14.2.2016 21:48
Foto

F51r68a18n23t45i27š76e85k 91K45š85í29r 2869936435

Nikdo, ani král, ani císař, ani vůdce, ani vláda, ani nějaké sdružení, ani žádný jednotlivec, nemá právo vměšovat se násilím do životů jiných lidí.

+5/0
14.2.2016 12:08

J67a23n 42Z44i43e85g33l74e60r 1311576501188

Zasloužená karma. :-)R^

+4/0
14.2.2016 11:06
Foto

P16a13v90e61l 50P26e67š56a22n 9452341615308

Veronika Valachová - vy vytrvale a zatvrzele obhajujete neobhajitelné. Čím to je? Vím, že máte vazby na Norsko, ale proc tak za kazdou cenu hájíte očividné selhání Barnevernetu? Co říkáte na tu odebranou 9ti mesicni holciku ceske matce? Kterou Barnevern se zcela vylhanými argumenty zadržoval a nyní s hambou po zásahu soudu museli dítě vrátit české matce.

+5/0
14.2.2016 10:09

V51e93r32o98n29i85k87a 81V72a46l13a35c24h33o28v93á 3568918873765

Já nehájím žádnou sociálku (a v tomto diskutovaném případě už vůbec ne), já hájím pravdu. Ano, v tomto případě musím zmiňovat jen některé pasáže, protože celý příběh Idy přinesly noviny na desítkách stran. (11 dílů, taková menší kniha). Ani na všechny ty díly nemohu dát odkaz, protože je mám v počítači v pdf (bylo to pr předplatitele a já o zaslání požádala známou), nevím, jestli by se to dalo sem nějak hodit. V případě té devítiměsíční holčičky je dobře, že se situace vyjasnila a krajská komise neschválila odebrání (zatím bylo v platnosti jen předběžné opatřené). Podrobnosti ale neznáme, protože jsme z případu nečetli žádné dokumenty, ani tvrzení všech aktérů (jen rodiny, ale už ne lékařů, soudu atd.)

+1/−3
14.2.2016 10:14
Foto

P67a79v87e54l 34P78e70š35a85n 9542771175828

Hájíte zlo. Nevšiml jsem si, že byste nekde bojovala na straně rodičů odebraných dětí. Jen obhajujete ten zdivočelý systém co se vymkl kontrole, coz priznávají i politici v Norsku. Ale chápu, byla to vaše vysněná země s úžasným sociálním systémem, člověk nechce pricházet o svoje sny.

+8/−1
14.2.2016 10:42
Foto

H22a44n38a 52V61l12k71o61v35á 9425654872354

Nevšimla jsem si, že by paní Valachová někde napsala, že Barnevernet je bez chyby... Jen pokazuje na to, že příběh není tak černobílý jak ho bojovníci proti Norsku chtějí vidět....

A k tomu boji za děti - občas je potřeba bojovat i za neodebrané děti, které jsou týrány třeba vlastními rodiči.

A právě chování matky vedlo zřejmě prapůvodně k Idiným velkým problémům.

+1/−4
14.2.2016 10:52
Foto

P35a92v48e62l 65P52e46š83a61n 9702151765738

A cim jste tedy pomohla vrátit neprávem odebrané děti Evě Michalákové a rodině Bodnariu? Vy patříte k tzv. "ponorkám"? Co jste pozitivního udělala? Nic.

+4/0
14.2.2016 11:13
Foto

H49a24n62a 95V28l68k94o51v11á 9875884512934

Mohl byste mi vysvětlit co je to "ponorka"?

Evě Michalákové jsem poslala v počátcích kauzy (to jste vy bojovníci ještě nevěděli, že tato paní vůbec existuje) peníze na norského právníka...Bohužel jsem potom zjistila, že z tohoto účtu se platí "tisk"...

A jinak - vy jste přesně případ levicového přístupu "kdo nejde s námi jde proti nám" - jen proto, že člověk nevidí svět hloupě černobíle ho osočujete z bezcitnosti.

A jako obvykle jen dodám, že nemám podklady pro to abych soudila paní Michalákovou nebo rodinu Bodnariu.

Informace totiž pochází stále od těch stejných lidí, u nichž jsem se již několikrát přesvědčila, že s pravdou mírně řečeno manipulují.

+2/−2
14.2.2016 12:15
Foto

V88l26a25d41i46m32í66r 97V52o77z85á33b 3888346706970

No, mě praktiky téhle norské sociálky trochu připomínají vyprávění lidí,kteří si prošli za války nějakým tím ústavem na převýchovu,,konkrétně u tohoto případu bití,omezování osobní svobody a nepochopitelný fakt,že pracovníci Banevernu zapomínají,že svým často děsivým jednáním,zanechávájí šrámy na dětských duších..rozumím tomu že děti ze strany státu mají mít nějakou možnost pomoci,rodiče si nikdo nevybírá,ale to co jsme v poslední době mohli sledovat u norské sociálky,tak to už je trochu moc...

+4/0
14.2.2016 11:43

V60e72r33o74n87i61k56a 98V39a24l96a92c82h34o14v59á 3208708623295

Nevím, proč bych měla bojovat na nějaké straně, nejsem nezávislý soud a mohla bych svými subjektivními soudy hodně ublížit cizím dětem. Lhát totiž mohou instituce i rodiče. A všechny materiály, podklady, věci ze spisů jsem neviděla v žádném z případů. Pouze se ozvu, když jsou fakta známá a publikují se zde v neúplné podobě nebo se dokonce někdy publikují lži.Norsko považuji za stejně vyspělou zemi jako ČR, není to ani ráj, ani Severní Korea. A na tomto případě je třeba vidět kvalitní novinářská práce. Norská, nepotřebovali k tomu rady ze zahraničí. Asi tak, osobní útoky nepřijímám, ani se k nim neuchyluji.

+2/−1
14.2.2016 15:37
Foto

J68i29t34k82a 20F74i95a46l75o71v39á 2431335537501

a můžeme přidat další - třeba tento případ, kdy jednání sociálky nechává prověřovat hejtman!

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/sandnes/Tilsyn-hos-barnevernet-etter-feilsiteringer-3869186.html?spid_rel=2

+3/0
14.2.2016 10:17

V25e65r75o16n37i69k26a 11V31a34l72a24c28h72o36v22á 3278708503385

Ale Ida byla psychiatricky hospitalizovaná a léčena. Také v těch zařízeních se má pracovat s mladistvými s poruchou chování a s psychickými problémy. A navíc: já neargumentuji proti tomu, že péče měla být lepší a že systém dívce ublížil. Už jen tím, že ji poslal tak daleko. Na soudu v roce 2015 Ida projevila přání, aby byla přemístěna do pěstounské rodiny nebo ústavu v jejím regionu- Haugesund. Na co jsem reagovala? Na to, že Idiny velké problémy způsobil až "systém." Ne, ten s jejími už existujícími problémy neuměl zacházet. A to se v tom dlouhém příběhu na pokračování kritizuje. Norští novináři v tom seriálu předvedli skvělou práci a dali slovo všem (vyzpovídali advokáta matky, vedoucího místní BV, představitele různých ústavů, celostátních orgánů- např. Bufeat, policie). I BV v Idině obci prohlásila, že ten případ byl řešen velmi špatně. Bude jen dobře, když tento případ zlepší spolupráci mezi sociálkou a adolescentní psychiatrií atd. Jen se mi nelíbilo tvrzení, že Idu zničila jen sociálka- to neodpovídá jejímu příběhu.

+1/−4
14.2.2016 10:04
Foto

J40a48n50a 63M22a64j19o32v67á 4845632686393

Nikde jsem nezachytila ani zmínku o otci dívky, je něco v sérii článků?

0/0
14.2.2016 11:55

V82e88r92o43n63i35k59a 52V28a12l57a46c60h77o73v48á 3588218713815

Otec dívky (vlastní) je neznámý (nevím, jestli vůbec ví, že se narodila). Podle článků s nimi nikdy nežil, Ida ho nezná. Problematické bylo už Idino rané dětství. Když bylo Idě mezi 3-6 lety, sociálka na ni dostala šest podání. Např. ve věku 2,5 roku běhala v časných ranních hodinách po ulicích jen v plenkových kalhotkách, matka s ní nebyla, mohlo se jí něco stát.Ve školním věku sociálka rodině pomáhala zaplacením družiny (ta tam není tak levná jako v ČR) a kroužků. Ale moc to nepomáhalo, v mladším školním věku Ida volala na sociálku, že chce pryč...Opravdu to nefungovalo tak, že by ji ihned při sebemenším problému odebrali z rodiny. Léky na uklidnění brala už v Africe...

0/0
14.2.2016 15:30
Foto

J24a19n76a 25M22a93j71o59v92á 4435462706143

Takže problémů už v rodině až nad hlavu dospělého, natož dítěte...

Děkuji.

+1/0
14.2.2016 15:37

H44a83n42a 78Č63e45j90d85í22k45o91v26á 2605861453828

Další zmařený mladý život.

+2/0
14.2.2016 9:51

V33e60r88o20n97i79k59a 64V58a62l39a45c43h66o71v53á 3218558293665

Ida potřebovala psychiatrickou péči už předtím. Četl jste celý její příběh (10 dílů, 11.díl jsou pak rozhovory se všemi zainteresovanými osobami?). Ida se sebepoškozovala, chtěla umřít atd. už před tím odebráním. Učitelka nenahlásila sms, volala záchranku až poté, co jí Ida oznámila, že právě snědla velkou dávku valia a zvrací krev (byl to falešný poplach, ale to učitelka nemohla vědět). Až potom to řešil BV, zjistil, že matka si vůbec neuvědomuje obrovské psychické problémy své dcery a nechce je řešit. Navíc její přítel (Afričan) byl k Idě násilný (2. díl)... Nejdříve situaci řešili tak, že Idu umístili k pěstounce v jejich obci- k paní, kterou znala. Tato žena (podnikatelka, matka tří dětí) Idu nemohla zvládnout. U ní se Ida také pokusila o sebevraždu a musela být psychiatricky hospitalizovaná poté, co jí už zmíněná učitelka naznačila, že několik desítek sms denně je přece jen moc (3. díl). Ano, Ida by potřebovala dobrou péči psychiatrů a psychologů, lepší, než kterou dostala. Ale tvrdit, že její problémy přímo zavinila BV a předtím to byla normální, spokojená holka je trochu mimo realitu...

+1/−4
14.2.2016 9:29

V55e17r70o28n38i66k85a 71V39a75l32a80c95h60o60v60á 3168478833145

Velkou chybou také bylo převézt Idu do Bergenu do tzv. otevřeného zařízení, kdy mladiství mohou volně chodit ven a do města. Ida chtěla odjet autobusem za matkou, ale místo toho s jinou dívkou a nějakým klukem (ten se už ufetoval k smrti) skončila v parku a totálně se zdrogovala. Pak byla pod silným vlivem drog násilná k policistům, kteří ji pacifikovali.Systém moc nevěděl, co s ní. Ale musím přemýšlet, kdo ji zničil více- její vlastní máma, nebo sociálka? Proč ji její vlastní máma nezajistila psychologickou a psychiatrickou pomoc už dříve? Otřesný byl taky ten odjezd do Afriky a pobyt tam- bylo to ze dne na den, ani Idina škola se to nedozvěděla, ani se s nikým z kamarádů nestihla rozloučit. A to jenom proto, že si matka na internetu našla muže a myslela si, že je to ten pravý. Nevím, v jaké africké zemi pobývali (to v žádných materiálech specifikováno není), ale taková změna prostředí je pro dospívající 11- letou dívku už tak těžká. A na rozum pak člověku nejde, proč svoji dceru pak ještě matka na 7 měsíců poslala do sousední africké země k nějakému pastorovi (známý jejího 2. afrického přítele). Je tohle normální u milující mámy? Nepůsobí tohle dětem velké trauma a psychické problémy?

+1/−1
14.2.2016 9:39
Foto

J17i87t59k55a 57F29i37a30l34o11v28á 2661615747261

ano - a jak to souvisí s prokázaným totálním diletanstvím sociálky, která ignorovala všechna doporučení lékařů?

http://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/Glassjenta--hva-kan-vi-lare-3864316.html

+6/−1
14.2.2016 9:58
Foto

H88a69n81a 41V93l87k34o81v40á 9575484812154

Souvisí to s příčinou Idiných problémů. Proč to bagatelizujete, paní Fialová? Vám se zdá, že matka (možná i otec) jsou bez viny a Idiny problémy začaly až když utekla z psychiatrické péče, zdrogovala se a dostala se do rukou policie?

+1/−1
14.2.2016 14:50
Foto

J21i46t72k70a 24F62i48a29l21o72v79á 2461575507151

Je-lil Ida psychiatrický pacient, nakládá se v Norsku s nemocnými takto? Jen proto, že jsou nezletilí? Takto vypadá péče o děti? Prokazatelné je, že před zásahem BV neměla Ida problémy s policií. Jednalo se o traumatizované dítě, kde byla na místě pomoc, a ne další týrání, které vedlo k prokazatelnému zhoršení jejího zdravotního stavu a přímo ji ohrožovalo na životě. Znamená snad stigmatizace psychickým onemocnění, že je člověk snadnou obětí a systém si vůči němu může dovolit vše?

+8/0
14.2.2016 9:55
Foto

J74a13n23a 44M85a44j70o45v65á 4525192266813

Ne, že bych s Vámi nesouhlasila, ale...pokud popis "vytažený" z článků odpovídá realitě, není primárním viníkem systém (který selhal taky), ale zcela pragmaticky - matka.

Takové obviňování (jakkoliv oprávněné) za špatné řešení následků se současným opomíjením přičiny pak může jen vést právě k odebírání dětí "s opatrnosti" - aby se toto znovu nestalo.

O děti se mají v prvé řadě starat rodiče. A jak to tak opatrně sleduji, žádnou "kritiku" matky jsem nikde nezaznamenala.

+1/−3
14.2.2016 11:18
Foto

J15a28n96a 19M46a32j19o87v37á 4575512986353

Uf...."Z opatrnosti" :-/

0/0
14.2.2016 12:29
Foto

J77a96n12a 93M45a46j29o16v36á 4435142956693

Obykle to nekomentuji, ale...milí mínusující, co je odsouzeníhodného na tvrzení, že se o děti v prvé řadě mají starat rodiče?

+1/0
14.2.2016 22:04

J62a98r91o62s14l50a61v68a 86K29a38n46i62o69k82o84v32á 7402939192167

O tom nikdo nepochybuje, ale sociálka, když už, má mít snahu pomoci CELÉ selhávající rodině, než vůbec začne uvažovat o možnosti odebrat dítě. Než vůbec pomyslí na rozbití rodiny.

(P) nemocné Norsko - http://www.altombarnevern.no/psyke-norge/

0/0
14.2.2016 23:35
Foto

J12a68n79a 71M68a46j32o56v61á 4535682406663

O tom jsem ale nepsala.

0/0
15.2.2016 7:55
Foto

J12i24ř10í 21H65e59r73m70á39n27e26k 4336812882640

Tak trochu případ pro psychiatra. To děvče, myslím.

+1/−1
14.2.2016 9:04

A65n39d10r25e83j 96R88u53š87č11á85k 6677117164304

Ano, to oběti BV často bývají. Z toho jejich "dobra" totiž člověk chtě nechtě u psychiatra skončí.

+9/0
14.2.2016 9:20
Foto

H10a34n71a 26V39l72k82o58v66á 9635964382774

Jak jinak, pane Ruščáku. Jednoduché, černobílé, populistické....a nepříliš moudré. Jak se díváte na roli matky Idy v tomto příběhu?

+1/−2
14.2.2016 14:46

A71n98d72r85e25j 95R89u87š84č16á21k 6357257144424

Můj komentář je následující: i kdyby měla špatné dětství (měla), i kdyby pro ni její matka nebyla ideálním vzorem (nejspíš nebyla), tak patnáctiletá holka, TRESTNĚ UŽ ODPOVĚDNÁ HOLKA, když řekne, že chce být s matkou, tak, je-li bezúhonná, což před odebráním byla, tak s ní prostě má být a nikdo, absolutně nikdo, nemá právo ji od ní oddělovat. Ne v patnácti letech, a už vůbec ne tímhle způsobem.

+2/0
14.2.2016 20:45
Foto

H26a50n29a 85V51l31k57o31v98á 9555584812824

A jistě - za vše může systém, přestože dítě bezprizorně v péči matky pobíhalo nad ránem v plenkách po ulici....

0/−1
14.2.2016 21:24

A80n43d61r85e67j 21R80u87š37č98á52k 6147257424254

Máte pocit, že patnáctiletá holka běhala nad ránem v plenkách po ulici?

+1/0
15.2.2016 8:08



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.